biznes

Jak poradzić sobie z konkurencją w branży e-commerce?

Z każdym rokiem obserwuje się, jak branża e-commerce rośnie w siłę, a do grona sprzedawców online dołącza nie tylko coraz więcej potężnych korporacji, ale też mniejszych firm. Obecność dużej konkurencji spędza sen z powiek przedsiębiorcom, którzy postanowili przenieść swój biznes do internetu w poszukiwaniu dodatkowych możliwości zarobku. W jaki sposób wyróżnić się na tle konkurencji? Sprawdź, jakie działania korzystnie wpłyną na rozwój Twojego biznesu w sieci i zapewnią Ci duży zysk!

Strategia cenowa i zaspokajanie potrzeb klienta

Sprzedaż towarów w internecie musi być poprzedzona przygotowaniem szczegółowego biznesplanu, który pomoże Ci skutecznie dotrzeć do klientów zainteresowanych Twoją ofertą. Kluczową kwestią jest określenie grupy docelowej, czyli potencjalnych nabywców zainteresowanych zakupem oferowanych przez Ciebie produktów. W branży e-commerce można wyróżnić bowiem kilka typów konsumentów. Po dokładnej analizie grup potencjalnych klientów łatwiej będzie Ci wybrać także strategię cenową, która najlepiej sprawdzi się przy Twojej działalności.

Pierwszy z klientów to poszukiwacz, który przed zakupem dokładnie zapoznaje się z rodzajem asortymentu dostępnego wielu sklepach, a po porównaniu cen i wybraniu najkorzystniejszej opcji finalizuje zakup. Wprowadź więc opcję dodawania produktów do ulubionych oraz wyróżnij asortyment objęty promocją, co ułatwi poszukiwaczom znalezienie upragnionego towaru w atrakcyjnej cenie. Monitoring cen produktów wśród konkurencji pozwoli Ci ustalić wartość Twojej oferty.

Drugi typ klienta to łowca okazji, którego uwagę przyciągniesz licznymi akcjami promocyjnymi jak sezonowa obniżka cen czy darmowa dostawa. Tutaj sprawa jest prosta: im niższa cena, tym więcej łowców okazji zawita do Twojego sklepu. Warto więc co jakiś czas planować specjalne rabaty, np. dla stałych klientów. Dobrym pomysłem jest także realizowanie kodów rabatowych, które możesz udostępniać klientom na różne sposoby.

W e-commerce spotkasz również kolekcjonera, dla którego liczy się jakość i unikalność oferty. Jeśli sprzedajesz produkty, które ciężko zdobyć lub pośredniczysz w sprzedaży asortymentu renomowanych marek, postaw na profesjonalnie wykonane zdjęcia i wyczerpujące opisy. Nie możesz pominąć klienta, dla którego liczy się czas. Wprowadzenie szybkich metod dostaw, przejrzysta nawigacja na stronie czy możliwość wykonywania zakupów bez rejestracji to w tym przypadku najważniejsze atrybuty w sklepie internetowym.

Ostatni typ klienta to nieufny, który przed złożeniem zamówienia sprawdza opinie i rekomendacje, a w trakcie płatności korzysta z bezpiecznych metod. Zadbaj, aby właśnie te elementy pojawiły się w Twoim sklepie. Zaspokajanie potrzeb klienta zgodnie z ich celem i określenie grupy docelowej nabywców to klucz do prowadzenia działań, które wyróżnią Cię na tle konkurencji.

Promowanie sklepu internetowego – na czym polega?

Jeśli chcesz zaistnieć w e-commerce, nie możesz zapomnieć także o reklamie. Promowanie sklepu internetowego jest najskuteczniejsze w sieci – zwłaszcza w miejscach, które najczęściej odwiedzają potencjalni klienci. Zaplanuj więc kampanię reklamową, wykorzystując do tego reklamy w wyszukiwarce oraz platformach społecznościowych. Możesz pomyśleć również o prowadzeniu social mediów Twojego biznesu, dzięki którym łatwo dotrzesz do nowych klientów i zbudujesz pozytywne relacje z użytkownikami.

About the author

Dodaj komentarz